El professorat de secundària de ciències
davant la incorporació de l’alumnat immigrat
a l’aula ordinària: idees, pràctiques i noves propostes


PLA INDIVIDUAL INTENSIU

Tota la informació continguda al Pla Individualitzat és la que, com a mínim, ha d’estar a disposició del professorat perquè tinguem prou criteris per elaborar els seus plans de treball.
Aquest Pla Individualitzat ha d’estar a la Intranet del centre aprofitant que actualment, a la majoria de centres, molta informació per als professors i professores es comunica ja a través d’aquest sistema.
S’hauria de promoure que la informació continguda en els Plans Individualitzats, a més de la que es refereix a dades dels antecedents de l’alumne, recollís tots aquells aspectes que són importants per tal que qualsevol professor pugui planificar com acollir-lo a la seva classe,
com aprofitar les seves capacitats i sabers de tot tipus previs i com ajudar-lo a superar els seus dèficits.
Proposem un model de plantilla per fer el Pla Individualitzat, basat en el que es suggereix a les Instruccions per a l’inici del curs i en el full de dades per a l’Avaluació de l’alumnat de l’aula d’acollida a Secundària, que té avantatges pel que fa a d’altres sistemes de traspàs d’informació:
- Permet que els professors d’aula ordinària puguin anar actualitzant les dades a mesura que van tenint més informació sobre l’alumne.
- Tot l’equip docent que atén l’alumne pot fer un seguiment també de les altres matèries.
- Com a document en xarxa pot ser consultat en qualsevol lloc i moment.
- Permet un intercanvi d’informació de l’aula d’acollida a l’aula ordinària recíproc i més fluid.
- Es poden afegir d’altres informacions, com ara notes, observacions, reflexions… que facin que la informació del pla sigui realment rellevant per al professorat.