El treball s’ha volgut endinsar en una problemàtica poc estudiada com és la inserció de l’alumnat nouvingut en l’aula ordinària, en aquest cas, l’aula de ciències. Els resultats principals són:
1. En relació al primer objectiu plantejat, que es referia a recollir dades sobre maneres d’actuar, de pensar i de sentir del professorat quan l’alumnat immigrat es troba a l’aula ordinària de ciències, el treball realitzat ha possibilitat recollir un bon nombre d’idees i de propostes innovadores d’actuació a l’aula a partir de l’anàlisi de les entrevistes realitzades a quinze professionals (professorat de ciències i de l’aula d’acollida, assessors LIC, una psicopedagoga i un inspector de zona).
2. En relació al segon objectiu, referit al plantejament de propostes sobre com millorar el traspàs d’informació des de l’aula d’acollida i sobre com organitzar l’activitat a l’aula tenint en compte la diversitat que es dóna dins d’un mateix grup, l’estudi ha generat propostes adreçades al professorat de l’aula d’acollida, al professorat de l’aula ordinària, a les persones encarregades de la coordinació pedagògica i als equips directius.
3. En relació al tercer objectiu s’han dissenyat diferents models d'activitats relacionades amb el currículum de Ciències de la Naturalesa a l’ESO; totes elles estan centrades en la funció de relació, amb la finalitat que aquestes activitats serveixin per al professorat amb ganes d’innovar com a pauta per dissenyar-ne d’altres en la mateixa línia.
4. En relació al quart objectiu, que s’orientava a plantejar al Departament d’Educació propostes d’actuació, l’estudi proposa un conjunt d’actuacions que creiem que podrien promoure que els recursos esmerçats siguin aprofitats al màxim, que es doni sortida a les angoixes i problemes del professorat de l’aula ordinària i que s’afronti com donar resposta a les possibles mancances.
1. En relació al primer objectiu plantejat, que es referia a recollir dades sobre maneres d’actuar, de pensar i de sentir del professorat quan l’alumnat immigrat es troba a l’aula ordinària de ciències, el treball realitzat ha possibilitat recollir un bon nombre d’idees i de propostes innovadores d’actuació a l’aula a partir de l’anàlisi de les entrevistes realitzades a quinze professionals (professorat de ciències i de l’aula d’acollida, assessors LIC, una psicopedagoga i un inspector de zona).
2. En relació al segon objectiu, referit al plantejament de propostes sobre com millorar el traspàs d’informació des de l’aula d’acollida i sobre com organitzar l’activitat a l’aula tenint en compte la diversitat que es dóna dins d’un mateix grup, l’estudi ha generat propostes adreçades al professorat de l’aula d’acollida, al professorat de l’aula ordinària, a les persones encarregades de la coordinació pedagògica i als equips directius.
3. En relació al tercer objectiu s’han dissenyat diferents models d'activitats relacionades amb el currículum de Ciències de la Naturalesa a l’ESO; totes elles estan centrades en la funció de relació, amb la finalitat que aquestes activitats serveixin per al professorat amb ganes d’innovar com a pauta per dissenyar-ne d’altres en la mateixa línia.
4. En relació al quart objectiu, que s’orientava a plantejar al Departament d’Educació propostes d’actuació, l’estudi proposa un conjunt d’actuacions que creiem que podrien promoure que els recursos esmerçats siguin aprofitats al màxim, que es doni sortida a les angoixes i problemes del professorat de l’aula ordinària i que s’afronti com donar resposta a les possibles mancances.